Creatief de crisis door

    De groei komt maar niet op gang, de werkloosheid blijft maar stijgen en de regering blijft maar bezuinigen. Je zou er moedeloos van worden. VPRO Tegenlicht zoekt naar creatieve manieren om de crisis door te komen.

    Vorige week kwam De Nederlandsche Bank nog met een vrij schokkend onderzoek, waaruit bleek dat de Nederlandse consument, u dus, er eigenlijk sinds 1997 niet meer op vooruit is gegaan. Alle economische groei ging voornamelijk naar bedrijven en aandeelhouders.

    Consumenten op niveau 1997

    Figuur 1 - Beschikbaar inkomen van huishoudens blijft achter bij bbp_tcm46-294309

    Help Tegenlicht met uw ideeën

    Maar misschien heeft u een creatieve manier gevonden om weer uit de crisis te groeien. Meer te doen met minder. Meer te maken van minder. Of tevreden te zijn met minder. ’s lands meest diepgaande documentairerubriek Tegenlicht wil het graag weten. Maak een filmpje met jouw oplossing. Bekijk de oproep van Tegenlicht hier.  

    Deel dit artikel, je vrienden lezen het dan gratis

    Over de auteur

    Redactie

    Gevolgd door 240 leden

    Volg Redactie
    Verbeteringen of aanvullingen?   Stuur een tip
    Annuleren