Het beest eet Newsweek

    Weekblad Newsweek en TheDailyBeast.com praten over fusie.

    Tina Brown, legendarisch hoofdredacteur van Vanity Fair, krijgt weer een blaadje. De oprichter en hoofdredacteur van thedailybeast.com en schrijver van een geruchtmakende biografie over prinses Diana, is in gesprek met de nieuwe eigenaar van Newsweek over een fusie met de website.

     

    Het liberal weekblad is sinds augustus het eigendom van  hifi-magnaat Sidney Harman (91), oprichter van Harman International Industries en bekend van het merk Harman Kardon. TheDailyBeast.com verliest zo'n 10 miloen dollar per jaar en is een een investering van mediatycoon Barry Diller. Wel heeft The Beast ruim 4,5 miljoen bezoekers per maand. Volgens Diller cs is de website over 2 jaar winstgevend. 

    Door Reuters geraadpleegde bronnen zeggen dat het de bedoeling is dat Brown de baas wordt van beide titels. Zakelijk gezien zou de fusie een verhaal zijn van de blinde die de lamme helpt. Harman betaalde welgeteld 1 dollar voor Newsweek, dat in 2009 39,5 miljoen dollar verloor. Zelfs in 2010 zou het tot op het bot gesaneerde magazine nog een verlies maken van 20 miljoen dollar. Dat getal onthulde overigens... the Daily Beast.

    Deel dit artikel, je vrienden lezen het dan gratis

    Over de auteur

    Redactie

    Gevolgd door 232 leden

    Volg Redactie
    Verbeteringen of aanvullingen?   Stuur een tip
    Annuleren