FTM maakt gebruik van cookies, waaronder ook cookies van derde partijen. Dit doen we om onze website te verbeteren. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
in het rapport "de mainports voorbij" van de Raad voor de Leefomgeving en Infrastructuur (2016) wordt de mythe dat de luchthavens en zeehavens een significante bijdrage levere ...
kom uit je bubbel Joost. Als we werkgelegenheid willen creeeren en betekenisvolle bijdragen aan de Nederlandse economie zijn er betere manieren ipv honderden miljoenen per jaa ...
Weer een goed artikel van FTM. Terwijl enkele dagen geleden nog Kamervragen worden gesteld omdat het CDA bang is dat buitenlandse studenten naar de studentpsycholoog gaan, ...
Er zijn genoeg redenen om SUV's te verbieden, sterk aan banden te leggen of zwaar te belasten. Maar de macht van de autoindustrie in Europa is groot.
prima suggestie
nietes
De teneur is volgens mij dat in het geldende wereldbeeld een centrale aanname is dat mensen geneigd zijn om het slechte te doen. In andere woorden: een dun laagje beschaving o ...
3 reacties op deze bijdrage
"Maar gezien de populariteit van het boek willen meer mensen tegen beter weten in beweren, dat de mensen, dus zij, in wezen alleen maar het goede willen in de wereld." Ik v ...
5 reacties op deze bijdrage
De grootste adverteerders zijn Google en Facebook. Zij ontlenen hun macht aan hun poortwachtersfunctie tussen bedrijven en consument. Maar ze staan ook tussen politicus en bur ...
2 reacties op deze bijdrage
Je valt het artikel van JF aan op basis van iets dat er niet in staat. "Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkel ...
2 reacties op deze bijdrage
Dit stuk is beneden alle peil. FTM-onwaardig. korte samenvatting: - Jan Kuitenbrouwer leest een ungenuanceerde tweet van Rutger Bregman over een artikel van Jesse Frederi ...
4 reacties op deze bijdrage
Goed dat ftm licht schijnt op deze duistere zaken. De moeilijke materie is goed inzichtelijk gemaakt.
Symbolisch dat dit rapport gelijk met het afscheid van Marianne Thieme uitkomt.
Je aannames kloppen niet. De opbrengst van de groei gaat nu al tientallen jaren niet naar de burger, maar naar de aandeelhouders. Dat is geen natuurwet. Welke andere soorten g ...
6 reacties op deze bijdrage
Je verwart mensen met babyboomers
2 reacties op deze bijdrage
goed werk!
Goed stuk a la FTM. Hoe zit dit juridisch? Kan dit gewoon?
Als je kijkt naar de IMF-evaluatie en de schade die wanbeleid veroorzaakt, ga je geweld in een ander perspectief zien. Verkeerde rekenmodellen en politieke mythes kunnen even ...
1 reactie op deze bijdrage
nee, dat is kiezersbedrog. Men spreekt de taal van de rede en solidariteit, maar ondertussen doet men precies het tegenovergestelde.
dit is inderdaad zeer kwalijk
goed zo. laat je niet intimideren!
Dit artikel is gewoon weer helemaal raak. Stikstof, fijnstof, CO2, mestdumpingen, dierenmishandeling, zoönosen, insectensterfte, vogelsterfte... en ga zo maar door. Allemaal g ...
uitstekende vraag.
ik vind het juist inzichtelijk als mensen dat soort berekeningen maken. Het laat de verborgen kosten en keuzes van dingen zien waar je zelf niet aan denkt. De overheid heeft d ...
Je hoort vaak het argument: "Nederland kan het niet alleen, dus laten we maar niks doen". Deze mensen vergeten dat de Nederlandse overheid actief lobbyt in Europa voor veel an ...
5 reacties op deze bijdrage
De treinverbindingen moet inderdaad ook beter en efficienter. Er is veel laaghangend fruit. Goede internationale verbindingen met internationale treinhubs zijn een eerste stap ...
waar er in de lopende tekst over percentages wordt gesproken zou het verhelderend zijn om ook de totaalbedragen te noemen
Het is blijkbaar een kwestie van perspectief. Bij een verzekering heb je een individueel contract, bij een omslagstelsel niet. Dat vind ik een wereld van verschil. Ludovica vi ...
2 reacties op deze bijdrage
Een volksverzekering is niet hetzelfde als een verzekering. Het klopt dat de woorden op elkaar lijken, maar daar houdt de vergelijking ook min of meer op.
1 reactie op deze bijdrage
Het spel van de overheid is een zgn. 'infinite game', dus het is onvermijdelijk om de regels tijdens het spel te veranderen. Hoewel ik het betoog van dhr Baaij grotendeels ...
10 reacties op deze bijdrage
Inderdaad. Complimenten!
Is dit niet gewoon georganiseerde misdaad? Er gaat niks veranderen zolang wordt toegestaan dat dit business as usual is. Doen: die firma sluiten en de handlangers de bak in.
55 miljard is amper voor te stellen. Daar had jemooie dingen mee kunnen doen voor de maatschappij en planeet.
1 reactie op deze bijdrage
ik had inderdaad het stuk "over dit onderzoek" gemist. Maar toch vind de balans nog wat missen. Voor een opiniestuk is het trouwens wel weer tof dat er onderzoek aan vooraf ...
Het valt mischien wel binnen de scope, maar uitleg ontbreekt waarom dat zo is.
1 reactie op deze bijdrage
Interessant en belangrijk onderwerp. Toch is wat opbouwende kritiek op zijn plaats. Het stuk heet een analyse te zijn, maar er is geen analyse in het stuk te vinden. De aut ...
5 reacties op deze bijdrage
Nonsens. Dergelijke karikaturen over alfa's of ingenieurs slaan echt nergens op. Je hebt beide invalshoeken gewoon nodig en de meeste slimme mensen verenigen beide perspecti ...
3 reacties op deze bijdrage
Ik wil niets verbieden, maar ik zou ook niet weten waarom je autogebruik moet stimuleren en subsidiëren. Nu is onze wereld voor een groot deel ingericht voor de auto. Eigenlij ...
"eenmalige aankoopsubsidie, die voor iedere Nederlander hetzelfde is: 15 procent van de aanschafprijs van een volledig elektrische, sober uitgevoerde auto, met een maximum van ...
3 reacties op deze bijdrage
Wat Maarten zegt. Wij mogen van een overheid rationeel beleid verwachten voor het algemeen belang zodat wij collectief de juiste beslissingen maken. Individuele actie is mooi, ...
Natuurlijk mag je nog steeds kritisch zijn. Ga je gang: duik in de cijfers en kom met argumenten. Hoekstra biedt hier juist ruimte voor, door transparant te zijn over zijn aa ...
1 reactie op deze bijdrage
Het AD publiceert een correctie van het originele artikel over die 700.000 elektrische kilometers waarin Auke Hoekstra het eerdere verhaal debunkt: https://www.ad.nl/auto/b ...
3 reacties op deze bijdrage
Eens Frans, enige nuance is op zijn plaats. die zal ik hierboven aanbrengen. Ik bedoel niet echt dat er kwaadaardige opzet is, maar dat dit een sociaal fenomeen is binnen de s ...
1 reactie op deze bijdrage
Goed initiatief, ik kijk uit naar de artikelen. Het voorbeeld van de borstkankerscreening (tegen beter weten in) deed me denken aan de behandeling van psychische stoornisse ...
3 reacties op deze bijdrage
studenten krijgen via hun bibliotheek toegang tot wetenschappelijke journals met de meest recente ontwikkelingen in het vakgbied. Op WO-niveau moet men het gebruik van leerboe ...
Wat Mz59 zegt is echt een karikatuur van de economie als vakgebied. Ik erger me genoeg aan 'de economen', maar om dan maar complete onzin te gaan verkopen gaat me echt te ver.
Ben ontzettend benieuwd naar de reactie van de decaan. Onderwijsvernieuwing gebeurt meestal in relatieve stilte. Deze spotlight maakt wellicht opeens zichtbaar hoe verande ...
1 reactie op deze bijdrage
FTM doet wederom geweldig werk in het blootleggen van een schimmige wereldje. Laten we hopen dat de Kansspelautoriteit wakker is.
10 reacties op deze bijdrage
waarom laten we de markt niet gewoon zijn werk doen?
1 reactie op deze bijdrage
Er is inderdaad een hele generatie landgenoten volwassen geworden sinds we wisten dat dit een ontzettende miskoop zou worden.
1 reactie op deze bijdrage